Werkplek organiseren: DIY

bureau 3 bureau pennenbakbureau 2 bureau opbergen 

Crea werkplek inrichten
Houd jij van een opgeruimde, goed georganiseerde werkplek? Wij wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat het er ook altijd netjes uitziet… Daar komt nu verandering in! Ons creatieve oog is namelijk gevallen op ons bureau: met zelfgemaakte items gaan wij onze werkplek strak, overzichtelijk en helemaal DIY inrichten.

Zelfgemaakte prikborden
Een prikbord of to-do bord is onmisbaar in je werkplek.  Wij hebben onze prikborden gemaakt door met een tacker een stof te spannen over een canvas doek. Je kunt voor je de stof opspant een elastiek, label of zakje op de stof naaien, zoals hierboven. Daarna span je er lint overheen, met bijpassende tekst zoals ‘to do’ of ‘to read’. En klaar is je to-do bord!

Pennenhouder maken
Oude conservenblikken zijn perfect als scharen / pennenhouder, leuk en goedkoop! Week het etiket van het blik en was goed schoon. Smeer de buitenkant geheel in met mod podge en plak daarna een op maat geknipt stuk stof erop. Gebruik hetzelfde stof als voor het prikbord, dan past het perfect bij elkaar! Daarna weer een laag mod pogde erover heen, zodat de stof vlek- en waterafstotend wordt. Maak het af met een leuk lint! Deze zijn erop gestreken vóór het opplakken.

Opbergdozen en –mandjes
Ook opbergmandjes maak je heel eenvoudig zelf. Neem een stuk vilt van 30×30, en knip de hoeken ca 12 centimeter in richting het hart. Naai of strijk op twee zijden een lint. Vouw de hoekjes van het vilt naar elkaar toe: linksboven naar rechtsboven, rechtboven naar rechtsonder en zo verder, zodat je de vorm van een mandje krijgt. Zet de punten vast met een snap of een drukker.
Tip: Een oude schoenendoos is met een mooi stofje en mod podge ineens een hippe opbergdoos!